Van de regen naar de zon.

9 september 2025 - Châtillon-sous-les-Côtes, Frankrijk

Maandag was het de voorlopig laatste dag in Nederland. Deze begon vroeg. Wekkertje gezet met de bedoeling dat deze om 7 uur zou afgaan. Helaas heb ik niet goed opgelet en 'm per ongeluk op 6 uur gezet. Foutjuh... Maar uiteindelijk was het maar goed dat de wekker vroeg af ging want het werd een drukke dag. Een soort dag dag zwaai zwaai rondje. Vanuit Wierden reden we naar Deventer om daar op de carpoolplaats een bakkie te doen met een goede vriendin. Daarna een kleine maar fijne de wandeling op de hei bij Ugchelen met onze viervoeters. Vervolgens door naar Nieuwegein om te lunchen bij mijn ouders. Camper laten zien en dag zeggen. Tussendoor wat boodschappen in Culemborg om uiteindelijk op camperplaats Fort Everdingen de camper te parkeren. Waar s'avonds mijn twee broertjes met aanhang op de koffie kwamen. (Oké, ze zijn niet meer zo jong maar blijven altijd jonger dan ik ben hè) He was een gezellig samenzijn en mijn in Culemborg wonende broertje bracht zelfs wat biertjes mee die in de bierbrouwerij van Fort Everdingen zijn gebrouwen. 

Het Fort Everdingen is overigens best een bijzondere plek met een interessante geschiedenis en een bierbrouwerij met proeflokaal. (wat helaas gesloten was toen wij er waren)

Fort Everdingen 1Fort Everdingen 3

Fort Everdingen 2

Fort Everdingen 5Fort Everdingen 4

Helaas was het de volgende ochtend regenachtig. Tijd om te vertrekken dus. We zijn op tijd vertrokken en zijn uiteindelijk via Breda, Antwerpen en Brussel door de Ardennen richting Frankrijk gereden. Aangekomen op een kleine camping bij een meertje. En waar het zonnetje scheen. Bij zonsondergang ontdekten we dat er dieren door het water zwommen die we vooralsnog niet konden thuisbrengen. Misschien kunnen we ze morgen fotograferen en er wat meer van te weten komen. We hebben onderweg naar deze plek besloten om hier twee nachten te vertoeven. Dagje rust na een bewogen week en een "afscheidstournee" zal ons en twee trouwe vrienden goed doen. 

Aan het meer 1

Foto’s

9 Reacties

  1. Petaloeda:
    10 september 2025
    Wat een drukke eerste reisdag met het afscheid nemen van een ieder.
    Maar nu is het echt begonnen. De reis!

    Lekker bijkomen en op naar nieuwe avonturen.

    Erg benieuwd ook naar de zwemmende dieren in het meertje.
  2. Corina Schalkwijk:
    10 september 2025
    Wel super dat jullie dat rondje hebben ingepast in jullie programma ! Hoeveel km hebben jullie erop zitten naar deze mooie plek in la douce France ? En weet je al wat voor een dieren ? Otters oid ???
  3. John Werkhoven - Spang:
    11 september 2025
    Waren otters inderdaad. Kilometers valt wel mee hoor. We zijn nu in de Vogezen.
  4. Margreet van de Vendel:
    10 september 2025
    Wat een fijne plek om even tot rust te komen, geniet ervan
  5. Paulien:
    10 september 2025
    Heel fijn om jullie nog even gezien en geknuffeld te hebben! Goede reis! Dikke kuzzz❤️😘
  6. John Werkhoven - Spang:
    11 september 2025
    Wederzijds!!
  7. Veel plezier.xxx.tonnie:
    11 september 2025
    Leuke foto,s van het fort.ik hoop dat jullie beter weer hebben hier is het vanmiddag knudde
  8. John Werkhoven - Spang:
    11 september 2025
    Gisteren prima weertje, waar we nu zijn wisselvallig. Maar komt goed hoor, het mag de pret niet drukken.
  9. Tom:
    18 september 2025
    Ik moet even bijlezen, want jou blokje verschijnt niet automatisch. Wel een mooie start gemaakt dus!