Van de regen naar de zon.
9 september 2025 - Châtillon-sous-les-Côtes, Frankrijk
Maandag was het de voorlopig laatste dag in Nederland. Deze begon vroeg. Wekkertje gezet met de bedoeling dat deze om 7 uur zou afgaan. Helaas heb ik niet goed opgelet en 'm per ongeluk op 6 uur gezet. Foutjuh... Maar uiteindelijk was het maar goed dat de wekker vroeg af ging want het werd een drukke dag. Een soort dag dag zwaai zwaai rondje. Vanuit Wierden reden we naar Deventer om daar op de carpoolplaats een bakkie te doen met een goede vriendin. Daarna een kleine maar fijne de wandeling op de hei bij Ugchelen met onze viervoeters. Vervolgens door naar Nieuwegein om te lunchen bij mijn ouders. Camper laten zien en dag zeggen. Tussendoor wat boodschappen in Culemborg om uiteindelijk op camperplaats Fort Everdingen de camper te parkeren. Waar s'avonds mijn twee broertjes met aanhang op de koffie kwamen. (Oké, ze zijn niet meer zo jong maar blijven altijd jonger dan ik ben hè) He was een gezellig samenzijn en mijn in Culemborg wonende broertje bracht zelfs wat biertjes mee die in de bierbrouwerij van Fort Everdingen zijn gebrouwen.
Het Fort Everdingen is overigens best een bijzondere plek met een interessante geschiedenis en een bierbrouwerij met proeflokaal. (wat helaas gesloten was toen wij er waren)
Helaas was het de volgende ochtend regenachtig. Tijd om te vertrekken dus. We zijn op tijd vertrokken en zijn uiteindelijk via Breda, Antwerpen en Brussel door de Ardennen richting Frankrijk gereden. Aangekomen op een kleine camping bij een meertje. En waar het zonnetje scheen. Bij zonsondergang ontdekten we dat er dieren door het water zwommen die we vooralsnog niet konden thuisbrengen. Misschien kunnen we ze morgen fotograferen en er wat meer van te weten komen. We hebben onderweg naar deze plek besloten om hier twee nachten te vertoeven. Dagje rust na een bewogen week en een "afscheidstournee" zal ons en twee trouwe vrienden goed doen.






Maar nu is het echt begonnen. De reis!
Lekker bijkomen en op naar nieuwe avonturen.
Erg benieuwd ook naar de zwemmende dieren in het meertje.